ליברמן דורש מהיועמ"ש לבטל את עסקת הטיעון עם זועבי

    "הואיל ואני שוקל לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטה זו, אבקש כי תנחה להקפיא כל פעולה נוספת בקשר עם כתב האישום עד לקבלת פסק דין סופי של בית המשפט האמור״
    בנצי ליזרוביץ No Comments on ליברמן דורש מהיועמ"ש לבטל את עסקת הטיעון עם זועבי
    "הואיל ואני שוקל לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטה זו, אבקש כי תנחה להקפיא כל פעולה נוספת בקשר עם כתב האישום עד לקבלת פסק דין סופי של בית המשפט האמור״
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את עסקת הטיעון שנחתמה בין המדינה לבין ח"כ חנין זועבי. ח״כ ליברמן דורש שבמקום זאת יוגש נגד זועבי כתב אישום על איומים, הסתה לאלימות והסתה לגזענות.

    ח״כ ליברמן גם כותב במכתב כי במידה ולא יבוטל ההסדר ישקול לפנות לבג״צ על מנת שזה יבטל את ההסדר.

    ח״כ ליברמן אומר כי ״רק היום ראינו שוב את זועבי מסיתה נגד כוחות הביטחון כשאמרה בראיון לתקשורת הפלסטינית, ש״צריך להעמיד לדין את מי שירה בנשאת מלחם, מדובר בחיסול שביצעו כוחות הביטחון שירו למוות במלחם״.

    ״דברים אלו של זועבי״, אומר ח״כ ליברמן, ״הם המשך ישיר לדברים שלה נגד השוטרים בבית המשפט בנצרת, שבעטיים נחתמה עמה עסקת הטיעון.

    "זועבי קלטה היטב את המסר שמותר לה להשתלח ולאיים על על חיילי ושוטרי ישראל ועכשיו היא ממשיכה בכך ביתר שאת. זהו חלק מהניסיון של זועבי ומפלגתה לחסל את המדינה היהודית ולשם כך הם מסיתים נגד מי ששומר על המדינה״, אומר ח״כ ליברמן.

    במכתבו ליועץ המשפטי כותב ח״כ ליברמן, בהתייחסו לאירוע בו תקפה זועבי את השוטרים בבית המשפט בנצרת, כי ״אני מתקשה להבין כיצד אירוע זה, שלא צריך להיות משפטן בכדי להבין שיש בו איום מפורש והסתה ברורה לפגיעה בשוטרים שהעידו, מסתכם בסופו של דבר באישום על העלבת עובד ציבור בלבד, ובמיוחד כשהדברים צולמו ותועדו.

    אני סבור כי בהסדר שהושג בין המדינה לבין ח"כ זועבי יש פגיעה ממשית בריבונותה של המדינה וביכולתה להגן על עצמה מפני אלה המאיימים עליה מבפנים. המסר שמעבירה המדינה, לכלל האזרחים ולאזרחים הערבים בפרט, הוא כי המדינה מפחדת למצות את הדין עם אלו המאיימים על ריבונותה, אינם מכירים במוסדותיה ובחוקיה ומאיימים על נציגיה הממלאים את חובתם. ההחלטה הזו נותנת חיזוק ממשי לגורמים הקיצוניים ביותר ומחלישה את האזרחים הנאמנים למדינה ומצייתים לה ולחוקיה.

    ניסינו להבין מהו האינטרס הציבורי שמונח בבסיס ההסכמה המוזרה הזו, וכל שהעלינו הוא, אולי, הוא הצורך להסיר את חסינותה של ח"כ זועבי, והחשש מפני דיון עקרוני בשאלות אלה בוועדת האתיקה של הכנסת. בהקשר זה הריני להודיעך, כי אני סבור כי יש דווקא עניין עקרוני חשוב ביותר בבירור אתי (ובהמשך בירור משפטי) של הגבול של חופש הביטוי בחברה דמוקרטית, והשאלה אם "לנגב איתם את הרצפה" היא חלק מהביטוי המוגן בחוק החסינות. אדרבא, הבה נאחז את השור בקרניו ונוציא את הדברים לאור, פעם אחת ולתמיד.

    לאור האמור לעיל, אינני מבין את הסלחנות הבלתי-מידתית שננקטת כלפי ח"כ זועבי ואבקשך לשקול שוב את ההחלטה, לבטל את הסדר הטיעון ולהגיש נגד ח"כ זועבי כתב אישום בגין המעשים שבאמת הסתה, קרי איומים, הסתה לאלימות והסתה לגזענות. הואיל ואני שוקל לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטה זו, אבקש כי תנחה להקפיא כל פעולה נוספת בקשר עם כתב האישום עד לקבלת פסק דין סופי של בית המשפט האמור״.



    0 תגובות